Monday, March 5, 2007

Produk Malaysia..

Batik dan songket amat sinonim dengan rakyat Malaysia apatah lagi produk ini telah diperluaskan penggunaannya agar produk ini lebih dikenali dan dihargai. Justeru itu pegawai kerajaan khususnya digalakkan memakai pakaian batik pada setiap 1 dan 15 haribulan pada setiap bulan bagi membantu meningkatkan pengeluaran batik negara. Seperti yang disarankan oleh Allahyarham Datin Seri Hendon pula, yang mana beliau menggalakkan penggunaan songket dalam majlis rasmi serta sekiranya boleh, dijadikan pakaian rasmi ke pejabat.

6 comments:

waileng519 said...

Kita haruslah menghargai apa yang mereka telah berusaha demi menaikkan nama bangsa dan negara kita. Warisan yang diturunkan oleh nenek-moyang kita haruslah dipelihara dengan selama-lamanya!!

Wan - Ain said...

Bangga lah dengan warisan bangsa ini. Bagi pegawai kerajaan pakai lah pakaian batik seperti yang disarankan oleh PM Malayasia.

shikin said...

Hai reen, akak bg komen yang lebih panjang ye. Blog awak memang cantik, tersusun dan kemas. Ia memudahkan maklumat diperolehi.Nice to know u, thanks for everything.

KAMAL NAZRAN said...

wa manyak cantik....

mama aini said...

akak setuju. memang cantik blog ni. congrats.

GjoE said...

Hi to all, want to know more about Malaysia Tourism? Please visit www.kenalimalaysia.blogspot.com

if you want to exchange link, please leave me a comment there!

Thank You